Voor het nieuwste onderzoek van Geven in Nederland 2022 zijn we op zoek naar mensen die (1) gedoneerd hebben via een crowdfunding project en/of (2) mensen die zelf een crowdfunding project hebben opgezet. Onze aandacht gaat specifiek uit naar filantropische crowdfunding: donation- en reward-based crowdfunding. Denk aan een donatie via het platform voordekunst. Zowel privé personen als personen aangesloten bij een goed doel. Andere manieren van online werven/geven zijn ook meer dan welkom!
Via het interviews willen we voornamelijk de ervaring met online werven in kaart brengen. Wat zijn de motieven, struikelblokken en het toekomstperspectief? Hoe zit het met relatiemanagement?
Kan je ons helpen? Of wil je meer informatie, neem dan contact op via: p.s.c.van.teunenbroek@vu.nl.
In het kort: Wat is de ervaring van goede doelen of privé personen die gebruik hebben gemaakt van crowdfunding? Welke barrières spelen een rol bij online werven en geven? Bij crowdfunding verloopt de meeste #communicatie online, waarbij de ontvangende partij voornamelijk aan het zenden is: makers/initiatiefnemers geven updates via sociale media. Daarentegen, sociale media kunnen ook een laagdrempelige manier zijn om in contact te komen met een doelgroep. Hoe zit het met het opbouwen en onderhouden van relaties, welke mogelijkheden biedt crowdfunding? Het gaat hier om verkennend onderzoek om inzicht te krijgen in de ervaring rondom online werven.